28 Temmuz 2022 Perşembe

KORNA

 


KORNA

Şu arabaların korna seslerinden nefret ediyorum. Biraz hava almak için balkona çıktım, sessizliği dinlerim diye. Ne mümkün!

Bulmaca çözüyorum bu aralar, bir dergide okumuştum insanların alzheimer olmasını engelliyormuş. Benim için neden bu değil, gerçek neden senin bana yaptıklarını bir nebze olsun unutabilmek, kafamın dağılmasını sağlamak. İşe yarıyor mu emin değilim. Bugün yine telefonumu evin en uzak köşesine bıraktım, yakınımda olduğunda durmadan geriye dönük mesajlarını okuyorum, işin kötüsü orada yazılmış olanlara hâlâ inanıyorum.

Favorilerime almışım bazılarını, artık ezbere biliyorum milyon kez okudum. Nasıl olabilir bir insan gerçek olmayan duygularını nasıl  karşısındakini inandırabilecek kadar böyle dillendirip süsleyebilir.

Tarot kartı açan bir kız çıktı karşıma internette, “aklınızdaki kişiden size mesaj var” filan diyor, dinledim. Mavi tüy olan desteyi seçtim, seversin maviyi. Anlattıklarını bir duysan aynı mesajlarında olduğu gibi. İnandırıcılığı çok yüksek. Yoksa ben aptal mıyım neyim ? Her şeye inanıyorum. Ona da inandım.

Eskiden kullanılan akçeden küçük metal para ? Bu kare bulmaca da ne zormuş. Keşke çengel bulmaca çözseydim. Aaaa burçlar var burada, önce seninkini okuyalım bakalım. Tatile gidecekmişsin. Bu da yalan, sen yaz tatili sevmezsin.

Gizli numaradan seni aradım, önceden kapalıydı şimdi açmışsın. Ararım belki diye düşündün kesin.Tam seni aradığımda korna çaldı . Duydun mu acaba ? özellikle dinlettiğimi sanmışsındır. Bilirsin korna seslerinden nefret ettiğimi. Hele kamyon kornası.

Kırmızı kamyonu hatırlıyor musun? Taşınırken öyle bir kamyon gelmişti. Kamyon mu deniyordu o araçlara ? Kamyonet mi yoksa ? Vazo kırılmıştı. Adamlara kızmıştım ben de “Boşver şimdi uzatma,” demiştin. Yeter ki kalpler kırılmasın. Şimdi çok gülüyorum bu söylediğine.

Bugün tam altı ay oldu, senden haber alamayışım. Bu ne çirkin bir taze fasulye, pişmedi gitti. Kılçıklarıyla bir saat uğraştım , şimdi de pişmiyor. Doğalgaz fiyatlarından haberi var mı bu fasulyeyi bana satan manavın?

Birinci kattaki kadın apartmanın önündeki küçük bahçeye birşeyler ekiyor ve satıyor. Maydanoz, nane, roka. Ben hiç sevmem yeşillik. Arada alıyorum. Bundan sana ne ki şimdi. Sen çok severdin.

Kargo geldi bugün sabahın köründe. Zaten zor uyumuştum, başka zaman tüm gün pencerede beklerim gelmez bugün erkenden gelesi tuttu. Mendebur sana da öyle benziyor ki.

Bana ilk yazdığın zamanlardaki haline. Beni eskiden hatırlıyor olman ben de ne derin duygular yaratmıştı. Genç kızlığımın tanığıydın sen. Anıları anlattıkça hepsini hatırlamayı çok istemiştim ama olmamıştı. Sinemaya gittiğimiz gün ne giydiğimi bile biliyordun. Çok yakışıklı, bakışı güzel, güzel gülen, akıllı bir adam.

Kargocu da senin gibi yalancı kesin. Parmağındaki alyansı kesin arada çıkarıyordur. Paketi bıraktı aşağı indi. Pencereden seyrediyorum arabasına binmesini. Korna mı çaldı o ?

Sana bir gün sormuştum, akşam ne yemek yedin diye, hünkar beğendi yemişsin. Bekar adam bunu yapmaya üşenmez mi diye düşünmüştüm. Ben bile üşenirim. Sormaya korktuğum sorunun ilk aklıma gelişiydi o gün.

Razıydım ama duyacaklarıma, yeter ki sen arada bir hep böyle gelmeye devam et, giderken kornaya bas hep. Korna mı dedim ben?

Son gelişinde bana herşeyi anlattın. O an deli düşünceler birbiri ardına gitti geldi. Tamam ayrılık kötü, asla ayrılmanı istemem, çocuk  var. Birbirimize herhangi bir söz vermezsek canımız da yanmaz. Ayda bir buluşsak olmaz mıydı? Ne yani şimdi aramızdaki bu güzellik çöp olup gidecek mi? Ayda bir sevişsek sadece. Belki benim de hayatıma başkaları  girer. Yine de sürsün istiyorum.

Beni nasıl ele geçirdiysen ilkelerim de yok oldu. Bu ben değilim ki, nasıl çirkin düşünceler bunlar böyle. Namuzsuz mu oldum? Hep bu korna sesi yüzünden..

 

 

Yıldız Açıl

15.07.2022


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder