2 Mayıs 2016 Pazartesi

KOMİK BİR HİKAYE

Özgün Adı: It's Kind of a Funny Story
Yazan: Ned Vizzini
Çeviren: Ebru Sürmeli
 GO KİTAP - 2016 
Sayfa Sayısı : 448 

"Komik Bir Hikaye" benim yine yorumlarda fazlası ile gözüme çarpan ve okunacaklar listeme eklediğim bir kitap oldu. Öncelikle şunu söylemeliyim ki anlatımı çok çok akıcı bir o kadar da gülümsetiyor. Depresyonda olan 15 yaşındaki bir çocuğun yaşadıklarını okurken insan neden gülümser ki diye düşünebilirsiniz.. Ancak yazarın o kadar esprili bir dili var ki,  gülümsemeden okuyabilmenin mümkün olmadığını görüyorsunuz.



Ben yazarın bu kitabı yazdıktan bir süre sonra,  ebeveynlerinin yaşadığı binanın çatısından atlayarak (32 yaşında) intihar ettiğini öğrendiğimde açıkçası çok üzüldüm. Çünkü böylesi bir kitabı yazan bir insanın öncelerde klinik depresyon geçirmiş olsa bile mutlaka bunu atlatmış ve her şeyi geride bırakmış olabileceğini düşünüyor ya da umut ediyorsunuz .  Yani ben öyle düşündüm.

Gelelim kitabımızın konusuna ; Hikayesini okuduğumuz karakter Craig 15 Yaşında, öğrenci. Bir yıl boyunca, hiç bir şey yapmadan sadece ve sadece ders çalışıyor. Tek hedefi şehrin en iyi okulu olan  "Yönetici Meslek Lisesi" ne girebilmek, ve sonunda istediği oluyor tam puan alarak bu okula giriyor. Ancak işte asıl hikaye bundan sonra başlıyor. Çünkü okula girdikten sonra hiç bir hedefi kalmamış bir ruh haline bürünüyor. Ders çalışmıyor, sosyal faaliyetlere dahil olmuyor, gün boyunca yataktan çıkmadan uyumak istiyor fakat uyuyamıyor ,yemek yiyemiyor, boş boş tavanı seyrediyor, hayattan soğumaya başlıyor ve bunun gibi bir çok depresyon hali.. Bu arada yazar bu bölümleri gerçekten o kadar iyi yansıtmış ki Craig ile birlikte sizde yaşıyorsunuz.

Artık bu durum öyle bir hali alıyor ki , bir gece kendisini öldürmeye karar veriyor bir intihar planı yapıyor, sabaha karşı yatağından kalkıyor, evden çıkacakken gözüne bir kitap ilişiyor. Kitabı karıştırırken intihar danışma hattı  olduğunu görüyor ve  aramaya karar veriyor. Onu en yakın hastanenin acil servisine yönlendiriyorlar. O da kalkıp gidiyor ve kendi kararı ile psikiyatri kliniğine yatıyor. .


Sonrasında ise hem Craig'in yaşadıklarını okurken hemde diğer yan karakterler ile tanışıyorsunuz. Ben hepsini çok sevdim. Bir tek Nia'dan hiç hoşlanmadım. 

Bu kitabın aynı zamanda bir filmi olduğunu da biliyorum. Ancak ben henüz seyretmedim. En kısa zamanda seyredeceğim inşallah.


Bol okumalı günler diliyorum... 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder