15 Ocak 2017 Pazar

PİYON / VEZİR -Aimee Carter






Sanırım bu seri bugüne kadar okuduğum en iyi distopya olarak kitaplığımda yerini alacak. Piyon'u ve Vezir'i arka arkaya okudum. Şimdi de sabırsızlıkla 3. kitap olan Şah'ı bekliyorum. 

Kitabımızın kahramanı Kitty Doe. 
Kitty , kendisi ile aynı soyadı taşıyan ve aynı kaderi paylaşan 40 çocuk ile birlikte Heights'de  bir grup evinde yaşıyor. Onların bu sınıfa dahil olmalarının nedeni ülkenin Nüfus Kontrol Sistemi adı verilen bir yönetim şekline geçmesi. Bu sistemde her ailenin sadece bir çocuk sahibi olma hakkı var. Eğer siz ikinci çocuksanız bu ekstra denilen ve çok kötü şartlarda yaşayan gruba dahil oluyorsunuz. 

Ülke 71 yıldır Hart ailesi tarafından acımasız bir diktatörlükle yönetiliyor. Orada yaşayanlar 17 yaşına geldiklerinde bir sınava giriyorlar ve bu sınav sonucu aldıkları dereceye göre yaşamlarını sürdürmek zorundalar. 

Kitty ve çocuklukluk aşkı Benjy'nin tek hayali 17 yaşını doldurduklarında girecekleri sınavda iyi bir puan alıp insanca yaşamlarına devam etmek. 

Ancak ; Kİtty bu sınavdan III alıyor ve buna göre belirlenen görevi ülkenin bir ucu olan Denver'a gidip kanalizasyon temizlemek. 

Kitty bu durumdan kurtulmak,  Benjy'den ayrılmamak için bir çözüm bulmaya çalışıyor. Benjy'de bir ay sonra bu sınava girecek ve eğer puanı VI olursa istediği kişi ile evlenme hakkına sahip olacak ve Kitty onun bu puanı alacağından emin. 

Şu anda önemli olan o bir ay zarfında Heights'de kalmak. Bunun içinde tek yol barlara gidip bedenini satmak. Benjy her ne kadar kesinlikle buna karşı çıksa da Kitty kararlı. Çünkü hükümet buralara pek karışmıyor. Grup evinden arkadaşı olan ve bu işi yapan Tabs ile o gece bara gidiyor ve 30 bin altın karşılığında kendisini satıyor.

İşte asıl  hikaye buradan sonra başlıyor. Kendisine sunulan teklifi  hiç bir şey bilmeden kabul eden Kitty'nin yolu hükümet ile kesişiyor ve uyandığında artık o Kitty değil. Bundan sonraki hayatını sınıfı VII olan başbakanın yeğeni Lilly Hart olarak devam ettirecek.

Entrika, sırlar, dram, gerilim, macera, hepsini Kitty ile birlikte  fazlasıyla yaşıyorsunuz. Kim dost kim düşman karışıyor. 


İkinci kitapta ise bu aksiyon, gerilim son hız devam ediyor.Normalde serilerin ikinci kitapları biraz daha durağan geçer ama bu seride kesinlikle öyle değil. Hatta ben ikinci kitabı daha bir soluksuz okudum diyebilirim. 

Kitabın diğer kahramanlarından olan Lilly'nin nişanlısı Knox , bu kitapta zaman zaman kafamı karıştırsa da benim en sevdiğim karakter oldu. 

Başbakanın oğlu Greyson'da öyle..

Benjy'nin ise silik bir karaker olduğunu düşünüyorum ve nedense Kitty'nin onunla değilde Know ile birlikte olmasını istedim hep 😍

Kitty'e zaman zaman deli olsam da ; hem geçmişini, hem kimliğini hem de bedenini kaybetmiş biri olarak onunla empati kurduğumda belki de böyle davranması normaldir dedim. Ama bazı yerlerde ki şımarıklıklarından dolayı hop oturdum hop kalktım. 

Bir isyanın ortasında olmak, yer alacağı taraftaki insanların hangisinin doğru hangisinin yanlış olduğuna anlayabilmek. Verilecek kararlar sonucunda bazı sevdiklerinizi kaybetmeyi göze almak, hepsi ama hepsi bu kitapta..


Dedim ya ben bayıldım ve şiddetle okumanızı tavsiye ediyorum 😄





  







Hiç yorum yok:

Yorum Gönder