15 Aralık 2016 Perşembe

Ben Bir Gürgen Dalıyım....

Merhaba Arkadaşlar

Biraz önce "Ben Bir Gürgen Dalıyım" bitti.. 

Ben , kitap okurken büyük çoğunlukla hikayedeki kahramanlar ile empati kurarım, onların yerine geçer, hikayenin kahramanı ben olurum, bildiğiniz o satırları yaşarım, hatta zaman zaman "öyle yapmamalıydık, böyle davranmalıydık" filan diye kavga ettiğimde olur. Bilenler bilir 😊

Ancak bu sefer insan değilde bir ağaç olmanın nasıl bir şey olabileceğini tecrübe ettim. İnsanların başka canlılar tarafından nasıl görüldüğünü, neler hissettiklerini gördüm ve anlamaya çalıştım. Hatta bunun üzerine uzun uzun düşündüm. Veee sonucun çok da iyi olduğunu söyleyemeyeceğim maalesef 😟


Kitabı okurken ağaçları gözümün önünde canlandırmaya çalıştım ama pek bilmem ağaç çeşitlerini girdim internete ve baktım nasıl ağaçlarmış bu 
gürgen, meşe, köknar,kestane  diye...

Bakar mısınız güzelliklerine !!!!

 MEŞE
 KESTANE
 KÖKNAR
GÜRGEN

Kitabın ilk basımı 1997 yılında yapılmış, şu anda yıl 2016, hatta sonu ve ben henüz okudum.

Ne kadar büyük bir kayıpmış, Bana bu farkındalığı yarattığı için Baldanberi'den Gizem'e teşekkürler. Snap ya da youtube sohbetlerinde ona "en çok etkilendiğin kitap hangisi?" diye sorduklarında bu kitabı mutlaka söylüyordu. Yazarın adını elbette duymuştum ama hiç okumak nasip olmamıştı. 

Bir kaç kez kitap alışverişlerimde almak istedim. Ama bulamadım. Everest yayınlarına mail attım ama geri dönüş yapmadılar.. Neyse ki en sonunda kitap yurdundan aldım. Bunu neden söylüyorum? Çünkü böylesine muhteşem bir yazarın kitaplarının ha deyince bulunamaması özellikle okuduktan sonra canımı daha da çok sıktı. 

Hikaye o kadar akıcı ki bir çırpıda ilerliyor ve bitiyor . Bir gürgen dalı anlatıyor bize hikayeyi .. Öyle de güzel anlatıyor ki . Ama bu hikayenin  ilerleyişi de   bitişi de sizi derinden etkiliyor. İnsanoğlunun başka canlılar tarafından nasıl göründüğünü düşünüyorsunuz ? Etrafınızdaki ahşap eşyalara daha farklı bir gözle bakıyorsunuz. Hiç aklınıza bile gelmemiş şeyleri düşünür halde buluyorsunuz kendinizi.. 

Kitapta Oğuz Demir'in kaleminden illustrasyonlar var.. O kadar güzel ki.. 
Birkaç örnek gösteriyim size 
   


  

Bunlara bile uzun uzun dalıp bakıyorsunuz.. 

Kısaca demem o ki bu kitap mutlak kütüphanenizde bulunmalı.

Sevgiyle kalın.. 

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder