21 Aralık 2016 Çarşamba

Kısa Kollu Ahtapot

Merhaba 😊

“Kısa Kollu Ahtapot” benim Yılmaz Karakoyunlu ile tanışma kitabım oldu. Ancak sanırım yanlış bir dönemde okudum. Çünkü nedense bir türlü kitabın içine girmeyi başaramadım, bazı satırları birkaç kez okumak zorunda kaldım dolayısı ile de keyif alamadım. 
Fakat dediğim gibi, bu durumun tamamen benimle alakalı olduğunu düşünüyorum.



Kitapta, işlenmiş bir cinayetin çözümlenme aşamalarını, okuyoruz. Çocuklukları birlikte geçmiş olan Misbah Bey, Selman Bey ve Baş Komiser Nuri’yi hayat başka başka yerlere savurmuş. Misbah ile Selman bey aynı zamanda kuzenler. Bir gün Selman Bey bir cinayate kurban gidiyor ve bu kötü olay, bir çok insanın birden yollarının kesişmesine neden oluyor.

Misbah Bey, başkomiser Nuri, müdür muavini Bekir, Misbah Bey’in eşi Feride Hanım, öldürülen Selman Bey’in damadı Jim May , gazetenin genel yayın yönetmeni Bedri Bey. Bu insanlar bir yandan katili bulmaya çalışırken bir yandan da birbirlerinin zanlı olarak görüyorlar. Çünkü her birinin birbirlerinden sakladıkları bir takım sırları var.

Bu arada Selman Bey de bence sütten çıkmış ak kaşık değil..

İşte böyle.. 

Yalnız; belirtmeden geçemeyeceğim bir husus var. Yazar; kitabın içinde ara ara okuyucuya cinayetin çözümlenmesi ile ilgili yorumlar ve öneriler bırakmış. Eğer bir gün bir cinayet romanı yazmak isterseniz bu öneri ve yorumları bence göz ardı etmeyin 😉

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder